DENNÍ REŽIM DĚTÍ V MATEŘSKÉ ŠKOLE MISTŘICE
Respektuje právo dětí na vlastní spontánní aktivity, využití situací, podněty a nabídku činností z třídního vzdělávacího programu, podporuje činnosti venku, ve světě a životě.
6.30 – 10.00 – spontánní hry a činnosti
– individuální práce s dětmi
– pohybové aktivity
– kognitivní kruh
– jazyková chvilka
– individuální a kolektivní logopedická péče
– hygiena, svačina
– v heterogenní skupině se mladší děti učí správnému stolování od starších kamarádů
– „službička“ přichystá všem dětem tácky
– děti se samy obslouží – vezmou si chléb a nápoj z podnosu, samy si určují porci, jídlo a nápoje si individuálně přidávají
– po svačině si samy odnášejí nádobí
– službička utírá stoly
– dětem je ponechána dostatečná doba na klidné jídlo, v průběhu celého dne je zajištěn pitný režim: každé dítě má svůj hrníček a nápoje jsou k dispozici v nerezové konvici
– didakticky zacílené činnosti (vychází z třídního vzděl.programu)
záměrné a spontánní učení
smyslové hry
estetické činnosti
pohybové aktivity
– činnosti probíhají v malých, středně velkých i velkých
skupinách
10.00 – 11.45 – příprava na pobyt venku
– pobyt venku
– převážnou část školního roku děti chodí na vycházku směrem k lesu, do polí – činnosti zaměřené na poznávání a ochranu přírody
– v letním období a za příznivého počasí i v průběhu roku využíváme školní zahradu k plnění činností třídního vzdělávacího programu ihned po svačině ( k dispozici máme stoly a židličky)
11.45 – 12.15 – převlékání, hygiena, oběd
– službička přichystá všem dětem příbory, ubrousky,
– děti si mohou chodit pro přídavky, odnášejí použité nádobí
– do umývárny odcházejí individuálně
12.15 – 14.15 – hygiena, odpočinek
– individuální práce s dětmi
– grafomotorická cvičení
– výtvarná činnost
– kolektivní logopedická činnost
– klidné spontánní hry a činnosti u stolečků
14.15 – 16.00 – protažení – tělovýchovná chvilka
– otužování dle zájmu dětí
– hygiena, svačina
– zájmové činnosti dětí
– pohybové aktivity